Digitalii nativi

 

 

digital-natives

           Ȋn noua paradigmă a educaţiei, alături digitalii nativi consumăm un procent important din timp « surfing the internet». Indiferent ce activităţi au fost notate în agendă, cel mai probabil au fost documentate electronic.

Fiecare generaţie este modelată de evenimentele istorice pe care le-a trăit, dar digitalii nativi sunt cu mult mai diferiţi deoarece sunt primii care au crescut alături de evoluţia World Wide Web-ului, percepându-l ca un instrument de acces către un medium de distribuţie al resurselor. Instrumentele la care au avut acces au schimbat modul în care aceştia învaţă şi, fiind supuşi din copilărie la aceste schimbări « creierul, de asemenea, a fost modelat diferit faţă de generaţiile precedente »  (M. Prensky, 2006, 34).

Cu siguranţă mulţi am avut intenţia de a tasta ctrl F când căutam un anumit pasaj, pentru a realiza în momentul următor că suntem în planul real. La fel, se întâmplă să rămânem în planul digital după mai multe ore petrecute cu o consolă de jocuri în mână sau rezolvând probleme, iar pentru un interval scurt de timp vom aplica aceeaşi algoritmi deprinși în orele precedente. Dar, indiferent ce activităţi am derula, vom aprofunda cunoștinţele apelând la calculatoare, gadget-uri, cărţi în format fizic sau electronic.

Pentru digitalii nativi tehnologia este ca o a doua natură, interacţionând zilnic, încă din copilărie cu diverse instrumente tehnologice, iar imigranţii digitali se adaptează continuu la mediul acestora. Cu toate că ne este greu să ne imaginăm un digital nativ petrecându-și duminica citind o carte alături de o cană de ceai, nu înseamnă că digitalii nu citesc sau că procesul educativ a fost stopat. Acesta este în plină derulare. Învăţarea prin descoperire este una din caracteristicile importante ale noii generaţii, iar eroilor din cărţi li se alătură cei care luptă pentru libertatea informaţiei.

Dacă până de curând eram limitaţi la rafturile din librării și biblioteci, acum putem comanda lucrarea oricărui autor, putem urma cursurile celor mai renumite facultăţi fără costurile suplimentare care ne speriau. În același timp remarcăm impactul brandurilor și putem spera că vom urma învăţăturile deprinse din cărţile despre ţările emergente.

Astfel, noua generaţie educată prin intermediul internetului, condusă de ideea de conectivitate, de networking se află într-un proces de schimbare continuu, având posibilitatea de a-și schimba specializarea și de a profesa în domenii diferite faţă de cele înscrise pe diplome.

 

Andreea Sbarcea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Close
Please support the site
By clicking any of these buttons you help our site to get better